SATEC

MENU

Smart Detector - system antykolizyjny wózków widłowych

Selektywne wykrywanie ruchu wózków widłowych oraz pieszych.

System Smart Detector to rozwiązanie służące do ostrzegania przed możliwością kolizji wózek / wózek, wózek /pieszy, pieszy / pieszy. System składa się z dowolnej ilości radarów, sygnalizatora świetlnego w postaci znaku z dowolnym komunikatem oraz opcjonalnie, alarmu akustycznego. Smart Sensor stosuje się w intralogistyce we wszystkich miejscach, w których istnieje prawdopodobieństwo zderzenia – skrzyżowania 3 i 4-stronne, narożniki, zakręty o ograniczonej widoczności, wyjazdy z bram, obszary, gdzie drogę wózków widłowych przerywa przejście dla pieszych, a także strefy, gdzie konieczne jest sygnalizowanie pracy wózka widłowego.

System antykolizyjny wózków widłowych i pieszych - możliwe zastosowania

  • Narożniki – rozwiązanie idealne do miejsc o ograniczonej widoczności
  • Skrzyżowanie 3 i 4-stronne – wykrywanie ruchu ze wszystkich lub wybranych stron skrzyżowania
  • Ochrona przejścia dla pieszych – Wykrywanie ruchu wózków zbliżających się w stronę przejścia dla pieszych
  • Wyjazd z bramy, śluzy lub przejazdu – Ostrzeganie o możliwości kolizji z wózkiem wjeżdżającym przez bramę
  • Wykrywanie ruchu w monitorowanym obszarze – Wykrywanie ruchu wózka w zadanej strefie
  • Wykrywanie pieszych i ostrzeganie operatora wózka – Detekcje ruchu pieszego i informowanie operatora o potencjalnym zagrożeniu i konieczności zatrzymania pojazdu lub zachowania szczególnej ostrożności
 
  • Wyjazd z bramy, śluzy lub przejazdu – Ostrzeganie o możliwości kolizji z wózkiem wjeżdżającym przez bramę
  • Wykrywanie ruchu w monitorowanym obszarze – Wykrywanie ruchu wózka w zadanej strefie
  • Wykrywanie pieszych i ostrzeganie operatora wózka – Detekcje ruchu pieszego i informowanie operatora o potencjalnym zagrożeniu i konieczności zatrzymania pojazdu lub zachowania szczególnej ostrożności

Jak działa Smart Detector?

Czujnik Smart wykrywa ruch wózka lub pieszego w wyznaczonym obszarze. Fakt ten zostaje przekazany do modułu sterującego, który odpowiednio wyzwala sygnalizatory optyczne oraz akustyczne. 

Zbliżanie czy oddalanie? Czujnik może dywersyfikować ruch zarówno “do” jak i “od” czujnika. Możliwe jest ustawienie czujnika tak, aby wyzwalał sygnał świetlny jedynie w przypadku zbliżania się do skrzyżowania. Pojazdy poruszające się w kierunku przeciwnym nie będą wzbudzać sygnału. 

Pieszy czy wózek? Panel kontrolny umożliwia wykluczanie wykrywania np. pieszych. Możliwe jest także wykluczenie wykrywania wózków lub dopuścić wykrywanie i pieszych i wózków. 

 

Dodatkowe zalety systemu Smart Detector

 
  • Bogaty wybór sygnalizatorów optycznych oraz akustycznych do ostrzegania kierowcy lub operatora wózka widłowego. 
  • System nie wymaga ingerencji w konstrukcję wózka ani układ sterowniczy.
  • System nie wymaga połączenia z istniejącą siecią informatyczną. Nie powoduje zakłóceń i interferencji.
  • Smart Detector jest niezwykle ekonomiczny. 1 system -> 99 wózków – bez względu na ilość wózków czy innych pojazdów, wystarczy zainstalować jeden system. 
  • Łatwy montaż – montaż jest szybki (plug&play) i wymaga jedynie podłączenia do sieci 230V.

Case Study

Ostrzeganie na przejściu dla pieszych

Firma z Bydgoszczy z branży elektronicznej zwróciła się z problemem związanym z bezpieczeństwem pieszych zbliżających się do przejścia, które przecina drogę wózków widłowych.

 

Rozwiązanie

Zastosowano sygnalizator optyczno-akustyczny z możliwością regulacji głośności i tonu dźwięku, a także trybu świecenia oraz radar detekcyjny rozróżniający kierunek ruchu oraz odróżniający pieszych od wózków.

Ostrzeganie na skrzyżowaniu wózek/pieszy

Firma z Piotrkowa Trybunalskiego borykała się z problemem
obniżonego poziomu bezpieczeństwa na skrzyżowaniu skonstruowanym z tunelu komunikacyjnego dla pieszych z wjazdem na halę produkcyjną. Wózki poruszające się pomiędzy halami przejeżdżają tunel w poprzek, powodując niebezpieczeństwo kolizji z pieszym, który tym tunelem się przemieszcza.

 

 

Rozwiązanie

Zastosowano semafory czerwony-zielony do kierowania ruchem pieszych oraz dwa radary detekcyjne wykrywające ruch wózka w kierunku do skrzyżowania, po jednym na każdą bramę przejazdową,

Ostrzeganie w magazynie wysokiego składu

Firma z Radomia z branży przemysłu szklarskiego zwróciła się z zapotrzebowaniem na system antykolizyjny do ostrzegania operatorów wózków widłowych o możliwości kolizji na skrzyżowaniach w magazynie wysokiego składowania.

 

Rozwiązanie

Zastosowano sygnalizator optyczno-akustyczny z możliwością regulacji głośności i tonu dźwięku, a także trybu świecenia oraz 2 radary detekcyjne rozróżniające kierunek ruchu oraz odróżniające pieszych od wózków.

case-study-3

Ostrzeganie w skrzyżowaniu trójstronnym

Firma ze Świecia z branży papierniczej borykała się z problemem bezpieczeństwa w korytarzu ze skrzyżowaniem 3 stronnym. Wąskie przejazdy i zakręty powodowały duże ryzyko kolizji pomiędzy wiozącymi towar wózkami.

 

Rozwiązanie

Zastosowano 2 radary detekcyjne wykrywające ruch wózków w kierunku do skrzyżowania, 3 sygnalizatory optyczne w postaci znaków LED z grafiką „Uwaga Wózek!”, a także sygnalizator akustyczny o poziomie głośności 110dB. Zastosowana została także odpowiednia logika, która pozwala na sterowanie ruchem zgodnie z oczekiwaniami Klienta.

case-study4

Ostrzeganie przy wyjeździe z bramy

Firma z Lublina specjalizująca się w przetwórstwie odpadów borykała
się z obniżonym poziomem bezpieczeństwa pieszych przy wyjazdach z bram dla pojazdów ciężarowych.

 

Rozwiązanie

Zastosowano radar wykrywający ruch pojazdu ciężarowego w kierunku wyjazdu z bramy. Wykrycie sygnalizowane jest zaświeceniem czerwonego światła na sygnalizatorach znajdujących się przed przejściem dla pieszych. 

Wypożycz system testowy

Wypożycz system na bezpłatne i niezobowiązujące testy.

Formularz kontaktowy

W przypadku jakichkolwiek pytań lub chęci przetestowania systemu zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego. Po jego otrzymaniu, jeden z naszych doradców skontaktuje się z Państwem najszybciej jak to będzie możliwe. 


    SATEC