System sterowania ruchem wózków widłowych i pieszych
Sygnalizacja świetlna do sterowania wewnątrzzakładowym ruchem wózków i pieszych.
Wewnątrzzakładowa sygnalizacja świetlna pozwala sterować ruchem wewnątrzzakładowym tak, aby w niebezpiecznych miejscach uniknąć kolizji uczestników tego ruchu. Rozwiązuje ona wiele problemów intralogistycznych, które stwarzają zagrożenie kolizji wózek – pieszy lub wózek – wózek.
Obszary zastosowań systemu do sterowania ruchem wewnątrzzakładowym
Sygnalizację świetlną (semafory) stosuje się szczególnie w miejscach, gdzie występują:
Wąskie trasy komunikacyjne i przejazdy uniemożliwiające swobodne mijanie się wózków
Ograniczona widoczność w miejscach skrzyżowań,
przejazdów ze względu na istniejące elementy konstrukcyjne, regały, wyposażenie stałe.
Widoczność ograniczona przez przewożony ładunek.
Wyjazdy z bram w powiązaniu z ograniczoną widocznością (kurtyny paskowe, elementy konstrukcyjne).
Przecinające się trasy komunikacyjne wózków i pieszych w powiązaniu z ograniczoną widocznością (przejścia przed bramami, przejazdami).
Operacje logistyczne przeprowadzane cyklicznie w obszarze ruchu pieszych.
Dzięki systemowi do sterowania ruchem możemy zredukować te zagrożenia, wdrażając
poniższe przykładowe rozwiązania:
- Sterowanie wjazdem na skrzyżowanie dróg wózków
- Sterowanie przejazdem przez wąską bramę lub tunel
- Sterowanie przejazdem przez wąski zakręt o ograniczonej widoczności
- Czasowe zamykanie obszarów dla ruchu pieszych
Jak działa sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej?
Sterowanie ruchem może odbywać się w trybie automatycznym lub manualnym. Wybór odpowiedniego trybu zależy od specyfiki ruchu w danym miejscu.
Polega na zastosowaniu czujników, które wykrywają obecność uczestników ruchu i automatycznie przełączają światła zgodnie z zaprogramowanymi regułami.
Polega na przełączaniu świateł za pomocą przycisku lub pilota bezprzewodowego.
PRZYKŁAD:
Wózek widłowy odbiera cyklicznie wyroby z obszaru za trasą pieszych. Aby odebrać wyroby musi przejechać trasę pieszych. Operator wózka manualnie za pomocą pilota zmienia światła na semaforach umieszczonych po obu stronach niebezpiecznej strefy. W ten sposób zamyka trasę pieszych na czas operacji logistycznych.
Jakie elementy zawiera system?
W niektórych przypadkach nie jest możliwe zastosowanie bezwarunkowego światła zielonego i czerwonego. Przykładowo gdy trasy pieszych i wózków nie są precyzyjnie wyznaczone lub ruch jest nieukierunkowany. W takich sytuacjach można zastosować sygnalizatory ostrzegawcze. Są to migające sygnalizatory świetlne lub znaki LED
Stosowany w przypadku sterowania manualnego. Pilot może być przymocowany na stałe w dowolnym miejscu (np. w kabinie wózka widłowego) lub przenośny
Zalety naszego systemu do sterowania ruchem w intralogistyce
Zalety naszego systemu sygnalizacji świetlnej:
- Niski koszt wdrożenia. Nie wymagają zakupu oprogramowania ani kosztownej infrastruktury.
- Nie wymagają obsługi
- Brak konieczności montażu komponentów na wózkach widłowych
- Piesi nie muszą nosić osobistych nadajników (tagów)
- Elastyczna konfiguracja systemu i możliwość rozbudowy
Zainteresowany? Przetestuj system w swojej firmie!
Umożliwiamy bezpłatne i niezobowiązujące testy systemów antykolizyjnych z naszej oferty.
Skontaktuj się z Działem Handlowym i umów dogodny termin!