System sterowania ruchem wózków widłowych i pieszych
Sygnalizacja świetlna do sterowania wewnątrzzakładowym ruchem wózków i pieszych.
Wewnątrzzakładowa sygnalizacja świetlna pozwala sterować ruchem wewnątrzzakładowym tak, aby w niebezpiecznych miejscach uniknąć kolizji uczestników tego ruchu. Rozwiązuje ona wiele problemów intralogistycznych, które stwarzają zagrożenie kolizji wózek – pieszy lub wózek – wózek.
Obszary zastosowań systemu do sterowania ruchem wewnątrzzakładowym
Sygnalizację świetlną (semafory) stosuje się szczególnie w miejscach, gdzie występują:
Wąskie trasy komunikacyjne i przejazdy uniemożliwiające swobodne mijanie się wózków
Ograniczona widoczność w miejscach skrzyżowań,
przejazdów ze względu na istniejące elementy konstrukcyjne, regały, wyposażenie stałe.
Widoczność ograniczona przez przewożony ładunek.
Wyjazdy z bram w powiązaniu z ograniczoną widocznością (kurtyny paskowe, elementy konstrukcyjne).
Przecinające się trasy komunikacyjne wózków i pieszych w powiązaniu z ograniczoną widocznością (przejścia przed bramami, przejazdami).
Operacje logistyczne przeprowadzane cyklicznie w obszarze ruchu pieszych.
Dzięki systemowi do sterowania ruchem możemy zredukować te zagrożenia, wdrażając poniższe przykładowe rozwiązania:
- Sterowanie wjazdem na skrzyżowanie dróg wózków
- Sterowanie przejazdem przez wąską bramę lub tunel
- Sterowanie przejazdem przez wąski zakręt o ograniczonej widoczności
- Czasowe zamykanie obszarów dla ruchu pieszych
Jak działa sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej?
Sterowanie ruchem może odbywać się w trybie automatycznym lub manualnym. Wybór odpowiedniego trybu zależy od specyfiki ruchu w danym miejscu.
Polega na zastosowaniu czujników, które wykrywają obecność uczestników ruchu i automatycznie przełączają światła zgodnie z zaprogramowanymi regułami.
Polega na przełączaniu świateł za pomocą przycisku stacjonarnego, pilota bezprzewodowego lub przełącznika ciągnionego analogicznego do stasowanych przy bramach szybkobieżnych.
PRZYKŁAD 1:
Wózek widłowy odbiera cyklicznie wyroby z obszaru za trasą pieszych. Aby odebrać wyroby musi przejechać trasę pieszych. Operator wózka manualnie za pomocą pilota zmienia światła na semaforach umieszczonych po obu stronach niebezpiecznej strefy. W ten sposób zamyka trasę pieszych na czas operacji logistycznych.
PRZYKŁAD 2:
Trasa wózków przebiega przez wąski dwukierunkowy odcinek, na którym mieści się tylko jeden wózek. Zastosowanie dwóch semaforów świetlnych przed wjazdami na ten odcinek rozwiązuje ten problem. Zmiana świateł jest sterowana za pomocą przełącznika ciągnionego. Operator wózka podjeżdżając do wjazdu na odcinek pociąga linkę przełącznika świateł i w ten sposób blokuje wjazd z przeciwnej strony.
Jakie elementy zawiera system?
W niektórych przypadkach nie jest możliwe zastosowanie bezwarunkowego światła zielonego i czerwonego. Przykładowo gdy trasy pieszych i wózków nie są precyzyjnie wyznaczone lub ruch jest nieukierunkowany. W takich sytuacjach można zastosować sygnalizatory ostrzegawcze. Są to migające sygnalizatory świetlne lub znaki LED
Stosowany w przypadku sterowania manualnego. Pilot może być przymocowany na stałe w dowolnym miejscu (np. w kabinie wózka widłowego) lub przenośny
Zalety naszego systemu do sterowania ruchem w intralogistyce
Zalety naszego systemu sygnalizacji świetlnej:
- Niski koszt wdrożenia. Nie wymagają zakupu oprogramowania ani kosztownej infrastruktury.
- Nie wymagają obsługi
- Brak konieczności montażu komponentów na wózkach widłowych
- Piesi nie muszą nosić osobistych nadajników (tagów)
- Elastyczna konfiguracja systemu i możliwość rozbudowy
Zainteresowany? Przetestuj system w swojej firmie!
Umożliwiamy bezpłatne i niezobowiązujące testy systemów antykolizyjnych z naszej oferty.
Skontaktuj się z Działem Handlowym i umów dogodny termin!