SATEC

MENU

System sterowania ruchem wózków widłowych i pieszych

Sygnalizacja świetlna do sterowania wewnątrzzakładowym ruchem wózków i pieszych.

Wewnątrzzakładowa sygnalizacja świetlna pozwala sterować ruchem wewnątrzzakładowym tak, aby w niebezpiecznych miejscach uniknąć kolizji uczestników tego ruchu. Rozwiązuje ona wiele problemów intralogistycznych, które stwarzają zagrożenie kolizji wózek – pieszy lub wózek – wózek.

semafory sterujące ruchem wózków widłowych

Obszary zastosowań systemu do sterowania ruchem wewnątrzzakładowym

Sygnalizację świetlną (semafory) stosuje się szczególnie w miejscach, gdzie występują:

Wąskie trasy komunikacyjne i przejazdy uniemożliwiające swobodne mijanie się wózków

Ograniczona widoczność w miejscach skrzyżowań,
przejazdów ze względu na istniejące elementy konstrukcyjne, regały, wyposażenie stałe.

Widoczność ograniczona przez przewożony ładunek.

Wyjazdy z bram w powiązaniu z ograniczoną widocznością (kurtyny paskowe, elementy konstrukcyjne).

Przecinające się trasy komunikacyjne wózków i pieszych w powiązaniu z ograniczoną widocznością (przejścia przed bramami, przejazdami).

Operacje logistyczne przeprowadzane cyklicznie w obszarze ruchu pieszych.

Dzięki systemowi do sterowania ruchem możemy zredukować te zagrożenia, wdrażając poniższe przykładowe rozwiązania:

Jak działa sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej?

Sterowanie ruchem może odbywać się w trybie automatycznym lub manualnym. Wybór odpowiedniego trybu zależy od specyfiki ruchu w danym miejscu.

1. Sterowanie AUTOMATYCZNE

Polega na zastosowaniu czujników, które wykrywają obecność uczestników ruchu i automatycznie przełączają światła zgodnie z zaprogramowanymi regułami.

2. Sterowanie MANUALNE

Polega na przełączaniu świateł za pomocą przycisku stacjonarnego, pilota bezprzewodowego lub przełącznika ciągnionego analogicznego do stasowanych przy bramach szybkobieżnych.

 

 

PRZYKŁAD 1:

Wózek widłowy odbiera cyklicznie wyroby z obszaru za trasą pieszych. Aby odebrać wyroby musi przejechać trasę pieszych. Operator wózka manualnie za pomocą pilota zmienia światła na semaforach umieszczonych po obu stronach niebezpiecznej strefy. W ten sposób zamyka trasę pieszych na czas operacji logistycznych.

 

PRZYKŁAD 2:

Trasa wózków przebiega przez wąski dwukierunkowy odcinek, na którym mieści się tylko jeden wózek. Zastosowanie dwóch semaforów świetlnych przed wjazdami na ten odcinek rozwiązuje ten problem. Zmiana świateł jest sterowana za pomocą przełącznika ciągnionego. Operator wózka podjeżdżając do wjazdu na odcinek pociąga linkę przełącznika świateł i w ten sposób blokuje wjazd z przeciwnej strony.

Jakie elementy zawiera system?

System dostarczany jest jako komplet sygnalizatorów, czujników i sterowników spersonalizowany po uwzględnieniu warunków ruchu w miejscu użytkowania. Podstawowe semafory świetlne można uzupełnić o sygnalizatory dźwiękowe lub zastąpić je sygnalizatorami świetlnymi ostrzegawczymi (semafor pomarańczowy migający, znak LED itp.). 
CZUJNIKI RUCHU
Czujniki mogą wykrywać ruch wózków lub pieszych lub jednocześnie wózków i pieszych. Czujniki rozróżniają kierunek ruchu. Można więc wykrywać ruch tylko w kierunku czujnika. Czujniki stosuje się do automatycznego sterowania ruchem lub automatycznego ostrzegania.
SEMAFORY DWUKOLOROWE
Do dyspozycji mamy kilka rodzajów semaforów aby dopasować się do danego zastosowania: semafory zewnętrzne, semafory wewnętrzne, semafory dla pieszych (z symbolami pieszego)
semafory dwukolorowe do systemów antykolizyjnych
SYGNALIZATORY DŹWIĘKOWE
W przypadku gdy sam sygnał świetlny może być niewystarczający, mamy możliwość zastosowania dodatkowego sygnału dźwiękowego. Do dyspozycji mamy sygnalizatory o regulowanej głośności i możliwości wyboru rodzaju dźwięku. Możemy zastosować również komunikaty głosowe.
SYGNALIZATORY ŚWIETLNE OSTRZEGAWCZE

W niektórych przypadkach nie jest możliwe zastosowanie bezwarunkowego światła zielonego i czerwonego. Przykładowo gdy trasy pieszych i wózków nie są precyzyjnie wyznaczone lub ruch jest nieukierunkowany. W takich sytuacjach można zastosować sygnalizatory ostrzegawcze. Są to migające sygnalizatory świetlne lub znaki LED

PILOT DO STEROWANIA ZDALNEGO

Stosowany w przypadku sterowania manualnego. Pilot może być przymocowany na stałe w dowolnym miejscu (np. w kabinie wózka widłowego) lub przenośny

Zalety naszego systemu do sterowania ruchem w intralogistyce

Zalety naszego systemu sygnalizacji świetlnej:

  1. Niski koszt wdrożenia. Nie wymagają zakupu oprogramowania ani kosztownej infrastruktury.
  2. Nie wymagają obsługi
  3. Brak konieczności montażu komponentów na wózkach widłowych
  4. Piesi nie muszą nosić osobistych nadajników (tagów)
  5. Elastyczna konfiguracja systemu i możliwość rozbudowy

Zainteresowany? Przetestuj system w swojej firmie!

Umożliwiamy bezpłatne i niezobowiązujące testy systemów antykolizyjnych z naszej oferty. 

Skontaktuj się z Działem Handlowym i umów dogodny termin! 

SATEC